Wytyczne francuskich władz dot. kontroli w polskich firmach oraz u ich francuskich kontrahentów

W ostatnich miesiącach docieramy do szeregu wytycznych francuskich władz dotyczących celów i sposobów prowadzenia kontroli w polskich firmach oraz u ich francuskich kontrahentów. Skierowane są one do francuskich inspekcji pracy, inspekcji URSAFF, brygad kontrolnych służb skarbowych oraz żandarmerii i dotyczą kierunków zmasowanych kontroli w polskich firmach, które delegują do Francji pracowników.

Zwraca się w nich uwagę na konieczność prowadzenia permanentnych i zmasowanych kontroli w branży budowlanej, hotelarskiej, transportowej, agro. Szczególna uwagę poświęca się  w okólnikach działalności polskich agencji pracy tymczasowej we Francji.

Najważniejsze kierunki kontroli to:

1)      wykrywanie braku obowiązkowej notyfikacji  delegowania,

2)      nierespektowanie francuskich przepisów prawa pracy w zakresie czasu pracy, minimalnego wynagrodzenia,

3)      zastępowanie wynagrodzenia dietami delegacyjnymi

4)      nieprowadzenie w Polsce działalności przeważającej i zbieżnej z działalnością eksportową,

5)      niezatrudnianie pracowników na terenie Polski przed delegowaniem do Francji i po zakończeniu delegowania do Francji (pojęcie „zatrudnienia permanentnego i co do zasady/zazwyczaj na terenie Polski”),

6)      świadczenie faktycznych usług pracy tymczasowej pod przykrywką realizacji umów o dzieło i innych umów o świadczenie usług,

7)      udowodnienie polskiej firmie, że sensem ekonomicznym jest istnienia jest delegowanie pracowników i eksport usług,

8)      delegowanie pracowników w tym celu zatrudnionych bezpośrednio przed ich wysłaniem za granicę,

9)      udowodnienie francuskiej firmie, że jej biznes opiera się w przeważającej mierze na pracownikach delegowanych z Polski.

 

W przypadku wykrycia jednego z w/w przypadków autorzy okólników nakazują wszczynanie postepowań karnych i o wykroczenia oraz na nakładanie na polskiego przedsiębiorcę i jego francuskich kontrahentów:

1)      dotkliwych i odstraszających kar

2)      obowiązku opłacenia składek socjalnych we Francji

3)      stwierdzenia obowiązku istnienia obowiązków podatkowych na terenie Francji.


W każdy czwartek o godzinie 11.00 odbywa się spotkanie online poświęcone delegowaniu pracowników za granicę (www.delegowanie.pl/online).

Spotkania są bezpłatne dla wszystkich  Członków IPP oraz dla Członków Premium IPP.

Oto programy najbliższych spotkań: www.delegowanie.pl/online

Bądź na bieżąco. Korzystaj ze sprawdzonej i praktycznej wiedzy n/t delegowania. Bądź członkiem elity firm delegujących. Współtwórz środowisko firm delegujących. Zmieniaj rzeczywistość i realia delegowania w Europie. Przystąp do IPP: www.delegowanie.pl/member  

Wszystkie firmy, które przystępują do IPP w lecie 2016 roku otrzymują w prezencie wart 9.900 PLN komplet najnowszych komentarzy n/t delegowania: http://delegowanie.pl/komentarze oraz jeszcze jeden atrakcyjny i przydatny w pracy upominek.

Jeżeli nie chcesz czekać na seminarium online i chcesz już teraz wysłuchać wykładu oraz otrzymać obszerne materiały (opinia, publikacja itp.) na ten temat, to skorzystaj z dostępu do Bazy Wiedzy: www.delegowanie.pl/wiedza

Skorzystaj z profesjonalnego wsparcia doświadczonych prawników z Kancelarii Brighton&Wood: www.brightonwood.com. Pierwszeństwo w korzystaniu ze wsparcia Brighton&Wood przysługuje Członkom IPP (www.delegowanie.pl/member) oraz firmom korzystającym z usług portalu www.Delegowanie.pl.

Potrzebujesz skutecznej dokumentacji? Prowadzisz firmę delegującą i masz kontrolę w kraju lub za granicą? Masz problemy z uzyskaniem A1? ZUS chce wycofać wydane Ci wcześniej formularze A1? ZUS chce dokonać przypisu składek w twojej firmie? Chcesz sprawdzić, czy prawidłowo delegujesz i czy prawidłowo naliczasz pensje, składki i inne należności publicznoprawne? – zgłoś się po profesjonale wsparcie do Kancelarii Brighton&Wood: www.BrightonWood.com

Życzysz sobie indywidualnej konsultacji z Tomaszem Majorem? – zaznacz tę opcję zgłaszając się po konsultację w Kancelarii Brighton&Wood: www.BrightonWood.com.